23 Mac, 2009

KEMBALINYA SEORANG TOKOH GURU MADI KE RAHMATULLAH..AL-FATIHAH

Seorang tokoh guru yang disanjungi,lagi dihormati telah meninggalkan kita semua khususnya bekas-bekas pelajar madi yaitu Al-Fadzil Ustaz Abdul Salam pada pagi ini (24 Mac 2008) kerana mengidap penyakit jantung. 

Almarhum telah dimasukkan ke hospital Tuanku Fauziah, Kangar selama lebih kurang sebulan. Ramai bekas-bekas pelajar MADI serta kakitangan guru-guru MADI menziarahi beliau selama berada di hosptal.

Almarhum juga seorang yang mudah mesra dengan pelajar-pelajar MADI. Banyak kenangan-kenangan yang ditinggalkan selama mana Almarhum menjadi guru di MADI.

Jenazah Almarhum Ustaz disembahyangkan di Masjid Jejawi Dalam pada jam 11.05 pagi diimamkan oleh YB Ustaz Haji Hashim Jasin, dan dihadiri kira-kira 300 orang termasuk pelajar MADI,bekas pelajar MADI,Kakitangan serta kenalan Almarhum. Jenazah Almarhum Ustaz selamat dikebumikan pada jam 11.30 pagi di kubur berhampiran Masjid tersebut.

Kepada seluruh warga bekas-bekas pelajar MADI yang tidak berkesempatan menghadiri perkebumian Almarhum Ustaz marilah sama-sama kita menyedahkan Al-Fatihah supaya rohnya ditempatkan bersama-sama orang beriman, soleh dan Ulamak-ulamak. amiinn... AL-FATIHAH........



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

NOSTALGIA