01 Ogos, 2010

Hilangnya Sebutir Permata Menjelang Ramadhan


Taman Jali, 1 Ogos 2010 - Seorang bekas tenaga pengajar MADI; Ustazah Nurhasni Djamhir Syamsuddin telah kembali ke pangkuan Ilahi pada jam 9.00 pagi tetapi pihak hospital mengesahkan bahawa Almarhumah telah tiada sejak subuh lagi akibat penyakit penat yang dihidapinya sejak beberapa ketika dulu.

Beliau mengikut jejak langkah suaminya; Almarhum Ustaz Ghufran yang telah kembali ke rahmatillah 2 tahun lepas meninggalkan 5 orang anak yang bongsunya berusia 10 tahun. Almarhumah merupakan guru yang berdedikasi dan berwibawa dalam mencurahkan ilmu kepada masyarakat terutamanya bekas pelajar MADI sekitar tahun 1998-2005.

Beliau yang yang berasal dari Indonesia
memiliki ijazah Pengajian Islam dari Kuliyyah At Tarbiyyah Lil Banat Arab Saudi pernah menyumbangkan ilmu di merata tempat sehingga sebelum menghembuskan nafas terakhir, beliau berkhidmat di IPTIPs.

Almarhumah selamat dikebumikan jam 6.00 petang tadi dengan kehadiran ratusan rakan-taulan, anak murid dan jiran-tetangga memberi penghormatan terakhir terhadap jenazah. Tidak ketinggalan guru, kakitangan dan sahabat Alumni MADI juga turut hadir dan mendoakan semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan soleh.

2 ulasan:

  1. http://abuhanif186.blogspot.com/2010/08/sms-hari-lahir.html

    BalasPadam
  2. http://www.facebook.com/notes/hafiz-ghazali/warkah-buat-abd-rahman-ghufrantabahlah/148741218474284

    BalasPadam

NOSTALGIA